Beste VVH Forum-gebruiker,
Al meer dan 200 medewerkers van SHM's en de VMSW melden zich aan op het VVH-Forum.
Tot nog toe werden er maar enkele berichten gepost. Aarzel echter niet om een nieuw gesprek te starten en ook je collega's aan te moedigen om zich te registreren en deel te nemen. Hoe meer Forum-gebruikers er zijn, hoe meer ervaringsuitwisseling er kan gebeuren.
Via het Forum kan je ook heel eenvoudig documenten met elkaar uitwisselen.
Als je vragen hebt, kan je me altijd een mail sturen (sven.van.elst@vvh.be).
Veel succes!
Sven

Welzijnsinitiatief De Gelukkige Haard

• Op de Facebookpagina van De Gelukkige Haard en op www.degelukkigehaard.be kunt U onze communicatie hieromtrent vinden.

• Los van de online communicatie is er ook een papieren nieuwsbrief door al onze werkmannen gebust bij al onze huurders. (Dit voor we ze naar huis hebben gestuurd)

• Daarnaast hebben we – doordat we met een eigen poetsdienst werken kunnen we dit – de ontsmettingen en poetsmomenten in de grootste appartementsgebouwen verhoogd.

• Daarenboven is er in elk gebouw aan de ingang een lijst met richtlijnen opgehangen.

• Ook heb ik een affiche laten ophangen dat de afstand van 1.5m moet gerespecteerd worden naar onze poetsvrouwen )- die nu om dit zo veel mogelijk te respecteren – al om zes uur s morgens starten.

• Voor de bedienden was ik in feite al vorige week in gang geschoten door laptops aan te kopen, aanpassingen te laten doen op onze server, waardoor telewerk nu mogelijk is.

• Vanaf volgende week zal ons telefonisch netwerk overgenomen worden door die laptops, zodat het internettelefonie zal zijn. Daarnet hebben we het met twee getest en dat lukt.

• Omdat de 1,5m niet gegarandeerd kon worden hebben we besloten de werkmannen naar huis te sturen. Velen onder hen pasten het de afgelopen week sowieso onvoldoende toe.

• Dat is vooral het probleem: ons kantoor is groot genoeg en doordat we in het begin te weinig laptops hadden, had ik ervoor geopteerd enkel diegenen die thuis kinderen hebben van thuis te laten werken. Maar ik stelde vast dat velen de regels van social distancing aan hun laars lapten, dus 100% telewerk lijkt mij de enige effectieve maatregel.

• Printopdrachten komen dan toe op kantoor en nog 1 iemand is er fysiek aanwezig voor de verwerking en verzending, nadat ik alles ben komen ondertekenen. Het is roeien met de riemen die we hebben.

• Inschrijvingen laten we doorgaan met de telefoon. Inhuurnames kunnen op vraag van de huurder uitgesteld worden zonder meerkost als ze hierom verzoeken. Omgekeerd kunnen ze ook langer blijven als er hierdoor niemand anders in de problemen komt. Ik heb wel al de vraag gekregen van een huurder om minder huur te betalen. Ik heb geantwoord dat een gemak van betaling voorlopig mogelijk is, maar dat voor wat betreft aanpassing van de huurprijzen er gewacht wordt op richtlijnen van de overheid.
Hierover maak ik wel de volgende kantlijn:
We investeerden nu al iets van 20.000 voor gans het telewerk geklaard te zien op korte termijn (ik heb hier onmiddellijk voor gekozen omdat mijn familieleden die actief waren in de gezondheidszorg – me ervan verwittigden dat dit wel eens tot midden of eind mei zou kunnen duren.

• Sowieso is het onvermijdelijk dat alles dreigt stil te vallen in onze sector:
Aannemer na aannemer gaat in lockdown. We deden in 2019 raamaanbestedingen voor de komende drie jaar met externe aannemers (elektriciteit, dakwerken, …) en stellen vast dat ook zij de ene na de andere in lockdown gaat.

• Bijgevolg heb ik in sneltempo nog 10 extra elektrische vuurtjes aangekocht, zodat bij defect aan de accumulatie, er een elektrisch vuurtje door onze toeziener kan worden afgezet bij de betrokken huurders.

Log In of Registreer om te reageren.